Tervetuloa blogiini. Perustin tämän blogin tammikuussa 2013. Olen 40+ nainen Helsingistä. Innostuin korttien tekemisestä n.17vuotta sitten. Käyn välillä askartelutapaamisissa ja vaihdan mielelläni kokemuksia korttien teosta ja tekniikoista.
Kiva kun piipahdit, olisi kiva jos jättäisit puumerkkisi käynnistäsi. Kommentit ilahduttavat aina.
Jos olet kiinnostunut jostain kortistani, otathan yhteyttä sähköpostilla fairytalen.kortteilut@gmail.com

lauantai 1. lokakuuta 2016

OKTK#21

Innostuin Siirin tekemästä triple fold cardista, että halusin itsekin tehdä samalla tekniikalla ja osallistua tähän OKTK#21 haasteeseen. Ja nyt on Halloween korttien aika, joten sillä teemalla minäkin, kuten näytti moni muukin tehneen.
No, en todellakaan ole hyvä mittailemaan, joten mulla tuhrautui 2 kpl A3 kartonkia kun yritin saada sopivaa kokoa ihan kokeilemalla kun mulla lyö yksinkertaisesti ihan tyhjää jos pitää yrittää hahmottaa miten mittailla. Matikka ei muutenkaan ole koskaan ollut mun vahvin laji, ja nimenomaan sanalliset tehtävät oli vaikeimpia ja tälläisessä hommassa niiden ymmärtäminen auttaisi. Mulla tulee harmaita hiuksia aina kun pitää itse keksiä mittoja :D :D :D
Olen enemmän kielellisesti lahjakas kuin matemaattisesti. Eihän sitä yhdelle ihmiselle voi liikaa lahjoja antaa :D :D
Muitakin haasteita oli, kuten mihin kohtaan nuuttaukset. Onneksi olin juuri ostanut nuuttausterän mun Fiskarsin leikkuriin, joten ei tarvinnut kaivaa nuuttausluuta esiin. Sitten kun halusin tähän tiiliseinän, niin tietty piti uusi sileä paperi laittaa keskelle ja siinäkin oli oma hommansa. Ei  ihan millintarkkaan ole juuri sopiva tuohon taustaan, mutta menettelee, näkyypähän kädenjälki. Kuten avattava ovikin on vähän vino, mutta "rakennus onkin hieman vanha, jostain 1800-luvulta"
Sain ideoita toisten tekemistä töistä, joten mullakin mm. haaraniitit ja niissä nauha ja hyvin jäi haaraniittien päät toisen paperin alle piiloon. ja atc-korttitaskun olen liimannut Clossy Accentilla. Ostin facen kirpparilta Halloween tarrasetin, jota tässä olen käyttänyt. Lisäksi just pari viikkoa sitten kotiutui tuo lohikäärmestanssi mulle ja viime viikolla Klemmarikellarista tuli kurpitsa sabluuna.

Tässä kortissa siis on käytetty mixed mediaan kuuluvia sekatekniikoita, on kohojauhetta, DI musteita, kohopastaa ja tarroja sekä kohokuviointilevyä. Ja toistoa on veritahroissa ja kyllä tuo kurpitsa sabluunakin tuli pariin kertaan käytettyä kun ei ollut tarpeeksi leveä alunperin. Niin, ja toistoa on myös haaraniittisydämissä. Joskohan tämä pääsisi läpi haasteen teemasta.






4 kommenttia:

Armiida kirjoitti...

Onpa upea kortti.

Käsitöitä flamencohame kirjoitti...

Mahtava Halloween-kortti! Toi ulkokuori varsinkin tiiliseinällä ja verisillä kädenjäljillä. Kivaa, kun osallistuit haasteeseen, vaikka se ei vaikuttanutkaan menevän ihan niin helposti. :) Mä en itse mitannut yhtään mitään. Laitoin ATC-kortin A4-kartongin päälle ja leikkasin sopivan palan suoraan siitä. Ehkä se oli vaan sattumalta suoraan sopivan kokoinen. :D

Kix kirjoitti...

Hieno Halloween kortti, sisäpuoli aivan nami, vastavärien hehkussa. Kannen tiiliseinä sopii loistavasti teemaan. Upea kokonaisuus!

Päivili kirjoitti...

Tänään tuli mukavaa postia.. Kiitos tästä ihan valtavan upeasta kortista..Luonnossa vielä ihanampi kuin kuvassa. Jos tästä aiheesta nyt
voi sanaa ihana käyttää. Varsinkin tuo tiiliseinä on jotain ihan uskomatonta. Kiitos!